Kako preprečiti smrčanje?

Smrčanje

Spadaš med skoraj polovico odraslih oseb, ki občasno trpijo za smrčanjem?

Te smrčanje in njegove nadležne posledice spravljajo v obup?

Potem stavim, da ti naslednje situacije niso tuje:

  • Pred partnerjem in kolegi si zaradi smrčanja v zadregi
  • Bojiš se, da boš na skupnem dopustu tarča posmeha
  • Tvoje smrčanje je včasih komaj opazno, včasih pa se sliši kot celonočno žaganje
  • Na prvi pogled izgleda, da si preizkusil še čisto vse nasvete za preprečevanje smrčanja, pa prav nič ne pomaga?

Tukaj sem, da ti priskočim na pomoč z nasveti, ki RESNIČNO delujejo!

Res je, preverila bova vzroke in posledice smrčanja, predvsem pa naju zanima tisto najpomembnejše – kako se lahko hitro in učinkovito ZA VEDNO posloviš od smrčanja. Moje sporočilo je jasno – zagotovo lahko tudi ti najdeš vzrok in rešitev za svoje smrčanje.

Pa začniva …

Kako nastaja smrčanje?

Za začetek se ustaviva pri anatomiji grla, ki pomaga razumeti težave s smrčanjem.

Iz anatomskega stališča smrčanje povzroči delno zaprtje zgornje dihalne poti (nosu in grla).

Tako kot vsi ostali deli telesa, se med spanjem sprostijo tudi mišice v tvojem vratu. No, včasih se te mišice sprostijo še preveč in povzročijo cel kaos. Zgornja dihalna pot je kar naenkrat preozka, da bi lahko dovoljšna količina zraka nemoteče potovala do tvojih pljuč.

In zakaj je to problematično, praviš?

S tem telo ne vnese dovolj kisika za optimalno delovanje vseh telesnih funkcij. Možgani nemudoma pošljejo signal, da je prišel čas za zbujanje –  so kot nadležna in panična biološka budilka, ki te budi skozi celo noč, čeprav se včasih tega sploh ne zavedaš.

Vzroki za smrčanje

Ne pozabi, da je razumevanje problema prvi korak na poti do njegove rešitve.

Res je, če želiš smrčanje uspešno premagati, ga moraš najprej DOBRO RAZUMETI.

Svojega sovražnika je potrebno dobro spoznati, kajne?

Trije najpogostejši razlogi za smrčanje so:

  • Prekomerna telesna teža. Prekomerna telesna teža sploh v predelu vratu lahko povzroči večji pritisk na notranji premer žrela, s tem pa se na dan prikrade smrčanje.
  • Napačen položaj spanja. Še vedno spiš na hrbtu? Pri tem se jezik in mehko nebo sesedata na zadnjo steno grla, to pa povzroči vibrajoči zvok med spanjem. Pozabi torej na hrbtni položaj, najboljša rešitev je spanje na boku.
  • Alergije in otečena nosna sluznica: Alergijski rinitis je eden izmed glavnih krivcev za smrčanje. Zaradi otečene nosne sluznice je dihanje oteženo. Povzročijo ga lahko tudi druge sezonske alergije, predvsem seneni nahod.

Posledice smrčanja

Smrčanje je nadležno in zoprno. Ampak pozor.

Na žalost se zgodba tu še ne konča.

Kaj to pomeni?

Posledice smrčanja se raztezajo na številna področja zdravja in dobrega počutja. Osebe, ki smrčijo, svojih simptomov pogosto sploh ne povežejo s smrčanjem. Jutranja utrujenost in konstanti glavoboli? Nemiren spanec in pomanjkanje energije?

Pa veš, da lahko vse to povzroča prav navidez nedolžno smrčanje?

Dobra ozaveščenost je ključna, zato preveri, kaj vse so posledice smrčanja:

  • Pogosti glavoboli
  • Visok krvni pritisk oz. hipertenzija
  • Nemiren spanec in pretirana zaspanost
  • Razdražljivost in tesnoba
  • Kronična jutranja utrujenost
  • Brain fog oz. možganska megla
  • Težave s koncentracijo

In še pozor!

Previdnost ni nikoli odveč. Res je, smrčanje je lahko rdeči alarm za nekatere resne zdravstvene težave.

Se sprašuješ kako?

Ena izmed resnejših posledic smrčanja je spalna apneja – nevarna motnja spanja, ki lahko vodi v krajše prekinitve dihanja med spanjem. Kar eden izmed treh moških in ena izmed petih žensk, ki smrči, trpi tudi za spalno apnejo. Osebe s spalno apnejo dihajo skozi usta, kar še nadalje razdraži dihalne poti.

Vzroki za takojšen obisk zdravnika so:

  • Tvoje smrčanje je izredno glasno in močno, tudi čez dan si pogosto zelo zaspan.
  • Med spanjem pogosto nehaš dihati, dihaš težko ali pa nenadoma vzdihneš.
  • Zaspiš tudi čez dan ob neprimernih trenutkih, npr. med pogovorom ali jedjo.

Smrčanje in posledično pomanjkanje spanja pa nima zgolj fizioloških posledic. Kot pravi otorinolaringolog in ekspert za smrčanje (da, ta poklic obstaja!) dr. Slaughter, lahko smrčanje celo razdre partnerski odnos.

Jasno je, da želiš zato čimprej najti rešitev.

kako premagati smrčanje

Preprečevanje smrčanja

Dobra novica?

Številni vzroki in posledice smrčanja so povsem nedolžni in jih lahko odpraviš zgolj z nekaj triki.

Magičnega zdravila proti smrčanju ni, a gre za obvladljivo zadevo, ki si ji lahko kos.

Enkrat za vselej lahko stopiš v boj proti smrčanju in v svoj vsakdan vneseš novo mero energije in lahkotnosti.

Naj preidem k bistvu – kako torej uspešno preprečiti smrčanje?

1. PRAVILNO DIHANJE – z vzglavnikom proti smrčanju. Napačen vzglavnik ne podpira vratnih mišic in lahko vodi v težave s spanjem, celo kronične bolečine v hrbtu. Najboljši je anatomski vzglavnik, ki se povsem prilega strukturi tvojega telesa.

Za instant rešitev proti smrčanju se priporoča full body oz. celotelesni vzglavnik, ki preprečuje spanje na hrbtu in spodbuja normalno dihanje.

Ne pozabi tudi na redno pranje, zračenje in pretresanje vzglavnikov, saj so za nadležno smrčanje lahko krivi tudi prašni delci in drugi alergeni v tvoji spalnici.

2. ZDRAVO ŽIVLJENJE. Športna aktivnost in zdrava prehrana neposredno vplivata na kakovost tvojega spanca. Vzdrževanje primerne telesne teže lahko naredi svetlobno razliko – že nekaj izgubljenih kilogramov lahko ublaži smrčanje.

Na široko se izogibaj alkoholu, ki je pogosti krivec za smrčanje. Prav tako na seznam prepovedanih substanc dodaj cigarete. Kajenje razdraži grlo in nos, povzroči zatekanje ter s tem oteži pretok zraka do pljuč.

3. Ne pozabi na HIGIENO SPANJA. Slabe spalne navade (t.i. higiena spanja) so eden izmed ključnih dejavnikov smrčanja. Lahek in miren spanec je mogoč le, če aktivno skrbiš za svoje zdravje in dobro počutje. Pri tem ti lahko na pomoč priskoči 100% naravna mešanica Golden Tree Sleep Well.

Namenjena je vsem, ki trpijo za različnimi oblikami nespečnosti. Ker vsebuje skrbno izbrane naravne sestavine ne povzroča odvisnosti ali stranskih učinkov, kot to povzročajo sintetične tablete za spanje. In ker sem tako zelo prepričan, da ti bo všeč, nudim celo možnost vračila denarja v primeru nezadovoljstva.

S tema dvema korakoma se za vedno poslovi od smrčanja

Za konec pa še najina zmagovalna strategija.

Prepričan sem, da si tudi ti zaslužiš lahek, udoben in dolg spanec brez smrčanja. Pozabi na staro prepričanje, da je smrčanje neozdravljiva motnja. To je zgolj in samo ljudski mit. Za vsako smrčanje, tudi tvoje, se najde rešitev.

Stvar lahko vzameš v svoje roke z dvema korakoma:

  1. IDENTIFIKACIJA. Ugotovi KAJ je razlog za TVOJE smrčanje. Imaš previsoko telesno težo? Se spat redno odpravljaš ob poznih nočnih urah? Te težijo alergije kot je seneni nahod? Ali kadiš? Identificiraj razlog in s tem že narediš prvi korak.
  2. AKTIVACIJA. Na podlagi ugotovljenega razloga naredi aktivne KORAKE proti smrčanju. Prevzemi nadzor nad svojim zdravjem in pomahaj adijo smrčanju.

Smrčanje – z nama je konec!

Viri:

Comorbid monosymptomatic nocturnal enuresis and snoring exhibit an additive effect on impairments in health-related quality of life. Wolfe-Christenses C, Kovacevic LG, Abdulhamid I, Lakshmanan Y.

Alcohol, snoring and sleep apnea. Issa FG, Sullivan CE.

Daytime Sleepiness, Snoring, and Obstructive Sleep Apnea: The Epworth Sleepiness Scale. Murray W Johns.

Headache, snoring and sleep apnoea. Ulfberg J, Carter N, Talbäck M, Edling C.